5 jaar magazine G-kracht

‘Ik doe mezelf, mijn bedrijf en klanten te kort als ik niet stilsta bij 5 jaar magazine G-kracht. In 2018 heb ik mijn 12,5-jarig jubileum van Van Galen Design gevierd door eerst een dummy te maken met het thema Succes en dit in mijn netwerk gepresenteerd. Als ondernemer gaat de helft van mijn tijd op aan ondernemerszaken. Als al dat werk strategische partners, fijne klanten en mooie grafische opdrachten oplevert, dan ben ik toch gek als ik de waarde van mijn inspanningen en jubileum niet vier!’

Kernwaarden ontdekken
Mijn kernwaarden zijn: ontdekken, betrokken, samenwerken, authenciteit en rust. Ik ontdek ze in de testimonials van tevreden opdrachtgevers, (zelf)studie en van presentatie- tot managementtraining. Daarnaast schilder ik voor ontspanning, het werkt therapeutisch en wat ik leer, neem ik mee in grafische vormgeving. Al schilderend ontdek ik mijn blinde vlekken. Ook een mooie ontdekking is dat ik op de wereld weinig invloed heb, maar ik heb wel invloed op mezelf. Door mijn dagelijkse keuzes verander ik en mijn omgeving ook.

Opkomen voor mezelf
Pas als ik zie wat ik waard ben, kan ik anderen helpen het podium te pakken om op een natuurlijke manier zichtbaar te worden. In deze jubileumeditie worden verhalen gedeeld uit diverse branches, en samen zijn we nóg meer waard en dragen we bij met ideëen en tips.

Pas als ik zie wat ik waard ben, kan ik andere ondernemers helpen om het podium te pakken om op een natuurlijke manier zichtbaar te worden.

Boegbeeld
Op de lagere school hield ik mijn spreekbeurt over mijn konijn met een rood hoofd, trillende stem en benen… ‘Inmiddels heb ik genoeg vlieguren,’ besefte ik afgelopen jaar, na een dag bellen voor donaties voor Stichting Kinderen in Nood, ‘…als er nu een podium is, wacht ik niet meer af of ik gevraagd word. Ik sta op omdat ik wat te delen heb. Ik kan moeilijk anderen een podium geven en dan zelf in de coulissen blijven. Ik wil een boegbeeld zijn en anderen uitdagen om hun verhaal te vertellen. Ik kom mijn bed uit voor de natuur, gezondheid, zorg en kunst.’

Anderen meenemen in duurzaamheid
De eerste editie van magazine G-kracht (voor 12,5 jaar Van Galen Design) smaakte naar meer en ondernemers zijn daarna aangehaakt met hun verhaal op duurzaam FSC-papier, met thema’s als Succes, Innovatie, Groen, Groei, Samen, Regie, Aandacht, Geloof, Spel en Bewust. Op circulair papier zijn de thema’s Duurzaam en Innovatie uitgegeven. En sinds 2020 is de website in de lucht met twaalf thema’s: www.magazinegkracht.nl.

Tijdens de c-periode heb ik voor de editie op Hollands circulair papier een nieuwe doelgroep bij elkaar ‘gezoomd’, me verdiept in webinars over natuur, en zelfs online een circulair spel gespeeld. In deze periode was een lancering op locatie onmogelijk en is de mailing geïntroduceerd. Elke deelnemer geeft 25 adressen op van relaties, leveranciers of prospects, waar het magazine eenmalig op de deurmat valt met brief over deelname aan het thema en verwijzing naar het eigen waardevolle artikel met tips. De overige exemplaren worden gedeeld in de netwerken die ik bezoek in het Groene Hart.

Er bleek ook vraag te zijn naar een jaarabonnement voor lezers. Zij ontvangen de magazines per post en worden uitgenodigd om bij de lancering aanwezig te zijn. Bij de FSC-editie is geen glossy lak meer op de cover en het magazine is uitgebreid met QR-codes, quotes en de rubriek Uitgelicht met workshops, boeken en exposities van (oud-)deelnemers.

Meedoen met magazine G-kracht?
Vraag het abonnement aan of de factsheets voor thema Reststromen en thema Nodig. Je kunt ook Renate van Galen bellen 06 13 86 99 57 of mail renate@vangalendesign.eu.

 

Voordelen jubilea vieren

Voor organisaties:

• Werknemerstevredenheid bevorderen

• Teamspirit versterken

• Bedrijfscultuur versterken

• Talent behouden

• Imago versterken

 

Voor ZZP’ers:

Erkenning behaalde milestone

• Klantenbinding

• Marketingkans

• Reflectie en groei

• Netwerkmogelijkheid

• Morale boost

 

Het hele magazine G-kracht thema Waarde kun je hier lezen.